Formuepleje holder fast i det fysiske møde med kunderne

Coronakrisen forandrer ting – men ikke alt. Godt nok er virtuelle møder kommet for at blive, men det ændrer ikke ved Formueplejes DNA, som er at have tætte relationer og fysiske møder med kunderne. Det giver noget ekstra, når man mødes personligt, hvor det virtuelle møderum til gengæld giver en masse fleksibilitet.

Der er ingen tvivl om, at coronapandemien har vendt op og ned på en lang række ting, ikke mindst arbejdsgange i virksomheder. Det gælder sandelig også for os i Formuepleje. Vi har også været igennem forandringer under Covid-19 og måttet vænne os til at arbejde under nye forhold og på nye måder.

Vi gør nu ting anderledes, end vi gjorde før corona. Den gode nyhed er, at det virker og kan lade sig gøre. Den endnu bedre nyhed er, at vi ikke på nogen måde siger farvel til at mødes ansigt til ansigt med vores kunder. Vi har hurtigt fundet af, at vi ikke kan undvære den tætte kontakt til kunderne, hvilket vi jo nok havde en god anelse om i forvejen.

Specielt når det kommer til det første møde med en potentiel kunde er det fysiske møde meget vigtigt, fordi det giver os bedre mulighed for at føle hinanden på tænderne og finde ud af, om den rette kemi er til stede. Det kan også være et særligt vigtigt møde for kunden, som gør, at det er klart at foretrække at afholde mødet fysisk, mens andre møder kræver mindre og derfor kan afholdes virtuelt, fordi det er nemmere og mere praktisk.

Et af vores mantraer er, at kunden hos os selv kan vælge sin rådgiver, og det kræver, at man har mødt hinanden rigtigt, før man kan tage stilling til det. Af samme grund har vi stor mangfoldighed i rådgiverteamet med mange forskellige typer af rådgivere. Samme mangfoldighed sværger vi til, når det gælder fysiske og virtuelle kundemøder. Begge dele skal være muligt, og nu kan vi imødekomme det hele.

Tætte relationer er en konkurrencefordel

Udviklingen under coronanedlukningen er på en lang række punkter sket hurtigere, end de fleste havde forestillet sig. Som mange andre har vi hurtigt taget de virtuelle møder til os – både internt og eksternt. Det var et fantastisk redskab, da vi alle var sendt hjem, og vi skulle holde fysisk afstand for at undgå smitten.

Nu har vi bevæget os i gang med en langsom, men sikker genåbning, og det skaber igen plads til at holde fysiske møder, og der må vi bare sande, at dem kan vi ikke undvære.

I Formuepleje er vi meget bevidste om det, vi kan, og hvad der virker. En af de ting er utvivlsomt de fysiske møder, som vi kan holde både in-house i Aarhus og Hellerup og ude i byen hos kunderne selv. Her er der rig lejlighed til at få stillet alle de rigtige spørgsmål og såmænd alle også de forkerte, så vi sammen kan finde frem til den rigtige investeringsløsning og risikoprofil.

Vi ved, at det fysiske fremmøde virker uovertruffent, fordi vi får ualmindelig god respons og udelukkende positive tilbagemeldinger på, at vi er stand til at levere det tætte personlige møde, som mange andre steder er afløst af en mekanisk telefonstemmer, hvor man skal trykke 2, 3 eller 4 for at komme videre næste ledige medarbejder, der i øvrigt ikke lige ved noget, om det du er interesseret i.

Der forfølger vi en anden vej, og det er et væsentligt konkurrenceparameter for os. Det at mødes personligt giver noget ekstra. Ikke mindst fordi vi arbejder med noget, der er komplekst og som mange mennesker har brug for personlig rådgivning til.

Vi forsager på ingen måde den nye virtuelle verden og har taget den til os i et helt andet omfang end for blot tre-fire måneder siden. På den måde er der fremrykket nogle ting, som formentlig ville være sket inden for en kortere årrække alligevel. Men vi vælger heller ikke de virtuelle muligheder blindt til og lader dem erstatte de fysiske møder fuldstændigt.

Vi kommer derfor fremover til både at holde virtuelle møder og kundearrangementer, som vi kender det. En del af Formueplejes DNA er de personlige relationer, og dem holder vi fast i. 

Så snart vi øjnede en chance for at mødes med vores kunder igen, gjorde vi det. Vi ved, at det har stor betydning. Vi er mere end en kapitalforvalter – vi er også en platform for ligesindede og facilitator for netværk af forskellige typer.

Som nogle af de få sætter vi en ære i det fysiske møde, og vi tager gerne ud på folks adresser. Det går aldrig af mode. Den virtuelle verden er fleksibel og effektiv, men kan ikke levere på fuld højde med et fysisk møde, når der skal etableres langvarige relationer.

 

Har du spørgsmål til artiklen? Klik her.

Stil spørgsmål til artiklen

Send mig en intropakke

Send mig en intropakke

Vi har sammensat en uforpligtende intropakke, hvor du kan læse mere om Formuepleje, vores investeringsløsninger og hvad vi kan gøre for dig og din formue.

Bestil >>
Mød os

Mød os

Mød en rådgiver over en frokost eller en kop kaffe sammen med andre nysgerrige og få mere at vide om vores måde at investere på. Du kan deltage i de uforpligtende intromøder flere steder i landet.

Se tider og steder >>
Ring mig op

Ring mig op

Får du den rigtige rådgivning, eller har du spørgsmål til Formueplejes investeringsløsninger? Bliv kontaktet af en rådgiver, og hør hvad vi kan gøre for dig og din økonomi.

Ring mig op >>