Kan du ikke finde Penta i din netbank?

Nye regler gør, at du skal bruge en ISIN-kode for at finde os i din netbank

Vi oplever i øjeblikket, at flere kunder har problemer med at finde vores produkter i deres netbank. Det er ikke nok at søge på navnet på vores fonde mere – det kræver en ISIN kode/fondskode. Du kan se alle ISIN-koderne her.  

Årsagen er den nye lov for handel med finansielle instrumenter (MIFID II), som blev indført den 3. januar 2018. Loven stiller større krav til alle finansielle virksomheder med det formål at beskytte investorerne mod svært gennemskuelige investeringsprodukter. Det gælder bl.a. krav til fuldstændige oplysninger om omkostninger om de produkter, der markedsføres. 

”Den hidtidige fortolkning har været, at der ikke er tale om markedsføring, blot fordi papiret kan købes via en netbank. Men de nye regler betyder, at søgefunktionen på netbanken skal gøres konkret og at kunden skal indtaste ISIN-koden. Ellers betragter Finanstilsynet det som markedsføring,” forklarer Direktør Søren Astrup fra Formuepleje. 

Som altid er du velkommen til at kontakte os på 87 46 49 00, hvis du har brug for yderligere hjælp. 

Læs mere om MIFID II her