29. april 2020

Ordinære generalforsamlinger afholdt 2020

Formuepleje har tirsdag den 28. april 2020 afholdt generalforsamlinger i de børsnoterede foreninger, der tæller en investeringsforening samt seks kapitalforeninger.

Investeringsforeningen Formuepleje

Der var for foreningens afdelinger foreslået udbetaling af følgende udbytter:

Afdeling Kr. pr. andel
Danske Aktier 3,40
EM Virksomhedsobligatiioner 1,20
Global High Yield 0,00
Obligationer 1,50
Rusland 17,00
Globale Aktier 9,20
Forbrugsaktier 18,10

Der blev endvidere henvist til fondsbørsmeddelelse af den 20. januar 2020 for Investeringsforeningen Formuepleje, hvoraf fremgik, at de foreslåede udbytter allerede var udbetalt som á conto udbytter.

Kapitalforeningerne

For kapitalforeningerne Epikur, Fokus, Merkur, Pareto, Penta og Safe udbetales der ikke udbytte, da alle kapitalforeningernes afdelinger er akkumulerende.

Bestyrelsessammensætning (alle foreninger)

Carsten With Thygesen og Lars Sylvest var på valg og var villige til genvalg. Bestyrelsen indstillede, at begge blev genvalgt.

Jørn Nielsen, som havde siddet i bestyrelsen i en længere årrække, udtrådte af bestyrelsen, i overensstemmelse med den i vedtægterne angivne aldersgrænse for bestyrelsesmedlemmer.

Bestyrelsen indstillede endvidere, at juraprofessor Hanne Søndergaard Birkmose blev valgt til bestyrelsen.

Generalforsamlingen godkendte indstillingerne, hvorefter bestyrelsen kom til at bestå af følgende bestyrelsesmedlemmer: Carsten With Thygesen, Lars Sylvest, Michael Vinther og Hanne Søndergaard Birkmose. Bestyrelsen har umiddelbart efter generalforsamlingen konstitueret sig med Carsten With Thygesen som bestyrelsesformand.