31. januar 2020

Kurserne falder i dag på grund af udbyttebetaling

Der fragår udbytter fra Formueplejes syv udbyttebetalende foreninger i dag. Derfor falder kurserne i de pågældende foreninger i dag.

Der er en god grund til, at flere af Formueplejes investeringsløsninger falder i dag. Det er nemlig tid til at betale udbytte for de udbyttebetalende af Formueplejes afdelinger.

Pengene fra udbyttebetalingen er på vej ind på investorernes konti, men kan først ses i netbanken tirsdag i næste uge.

Udbyttebetaling er en årligt tilbagevendende begivenhed

Investorer bør derfor ikke bekymre sig over dagens kursfald, selv om det kan se rødt ud, når man tjekker dagens kurser.

”Udbyttebetalingen foregår en gang om året og er et resultat af dels foreningernes afkast og dels, at loven om investeringsforeninger siger, at der skal betales et udbytte modsat akkumulerende afdelinger, hvor der pr. definition ikke betales udbytte,” forklarer Søren Astrup, direktør og partner i Formuepleje.

De syv afdelinger i Investeringsforeningen Formuepleje, der er udbyttebetalende, er:  Globale Aktier, Forbrugsaktier, Danske Aktier, Rusland, Global High Yield, EM Virksomhedsobligationer og Obligationer. I tabellen herunder fremgår udbytterne i de syv foreninger: