30. januar 2020

Henrik Franck udnævnes som investeringsdirektør i Formuepleje

Henrik Franck vil fremover dele titlen som investeringsdirektør med Leif Hasager, og vil i fremtiden også have ansvaret for Formueplejes institutionelle område. "Denne udnævnelse er et udtryk for anerkendelse af den store indsats, Henrik gennem tiden har leveret, og jeg er sikker på, at det kun vil komme Formueplejes kunder til gode,” siger Niels B. Thuesen, adm. direktør i Formuepleje.

Formuepleje er i en rivende udvikling. Kundetilgangen har aldrig været større, og forventningen om også i fremtiden at levere nogle af branchens bedste afkast stiller store krav til hele Formuepleje – særligt investeringsdelen. Derfor er Henrik Franck fra den 1. januar 2020 udnævnt til investeringsdirektør på lige fod med Leif Hasager, som altså nu deler titlen med Henrik Franck.

”Henrik kom til Formuepleje i 2013 som direktør og investeringsstrateg. Siden da har han spillet en afgørende rolle og leveret en stor indsats på investeringsområdet og ikke mindst i investeringskomiteen, som Henrik i forvejen er talsperson for i kommunikationen med både kunder og journalister. Denne udnævnelse er et udtryk for anerkendelse af den store indsats, han gennem tiden har leveret, og jeg er sikker på, at det kun vil komme Formueplejes kunder til gode,” siger Niels B. Thuesen, der er administrerende direktør i Formuepleje og selv indgår i Formueplejes investeringskomite sammen med de to investeringsdirektører og direktør Søren Astrup.

Som hidtil vil Formueplejes kunder fortsat kunne se frem til at opleve Henrik Franck på scenen til kvartalsarrangementer, Formueplejedagene og andre faglige arrangementer.