6. marts 2020

Formueplejes investeringsløsninger leverer varen i modsætning til ETF'er og indeksfonde

Faktum er, at Formueplejes løsninger til langsigtet opsparing leverer et højere afkast over tid end ETF’er og andre indeksinvesteringer. Også når alle omkostninger er trukket fra.

Det kan siges ganske kort: Formuepleje Penta leverer varen - også selvom nogle mener, at omkostningerne i fonden er høje.

Det samme kan man ikke sige om ETF’er og andre indeksinvesteringer. I løbet af de seneste 10 år har ingen ETF’er nemlig slået markedet (det globale aktieindeks MSCI World AC NR) efter alle omkostninger. Det har Penta, og over tid bliver denne forskel til ganske meget. Faktisk har Penta efter alle omkostninger de seneste 10 år leveret et merafkast på over 200 procentpoint i forhold til verdensaktieindekset inkl. reinvestering af dividende.

Tabellen nedenfor viser, hvordan Penta gennem tiden har klaret sig i forhold til nogle af vores dygtigste konkurrenter. Det viste afkast for Penta er opgjort efter omkostninger. For MSCI World AC NR er afkastet angivet før omkostninger (klik på billedet for at se senest opdaterede version - på samme side finder du også en risikoanalyse).

Både når vi sammenligner med vores konkurrenter og billige ETF’er er konklusionen klar: Formuepleje leverer varen.