15. juni 2020

Formuepleje opruster med tung investeringsprofil

Fra 1. august bliver Frank Reisbøl en permanent del af Formuepleje og det femte medlem af Formueplejes investeringskomite.

Formuepleje styrker fra 1. august organisationen, når Frank Reisbøl (52) tiltræder som direktør og fremover får en ledende rolle i Formueplejes investeringsteam.

Frank Reisbøl kommer fra en stilling som Managing Director i Banque Carnegie Luxembourg, hvor han stoppede i 2019, efter banken blev solgt til den schweiziske kapitalforvalter UBP. Før det var han i perioden 1987 – 2001 ansat i BankInvests kapitalforvaltningsafdeling – de sidste år som investeringsdirektør. Frank har herudover tillidshverv i hollandske BinckBanks supervisory board og er medlem af bestyrelsen i Core Capital, Luxembourg.

”Vi er meget glade for at kunne tiltrække en stor profil og kapacitet som Frank Reisbøl til Formuepleje. Han kommer med 33 års erfaring, hvor han hele vejen igennem har beskæftiget sig med kapitalforvaltning. Det er meget tilfredsstillende, at vi kan ansætte en investeringsprofil af hans kaliber. Frank kommer til at spille en vigtig og ledende rolle i Formueplejes fremtidige udvikling,” udtaler Niels B. Thuesen, adm. direktør og partner i Formuepleje.

Frank Reisbøl siger i samme forbindelse, at han har fulgt Formuepleje tæt gennem de seneste knap 12 måneder såvel som kunde og som mulig ny arbejdsplads.

”Jeg har været inviteret med som gæst til flere interne møder i investeringsafdelingen – og naturligvis deltaget i de faglige kundemøder. Jeg kan konstatere, at Formuepleje er en af de få kapitalforvaltere, der langsigtet kan levere et merafkast efter alle omkostninger – og det er ikke tilfældigt. Jeg glæder mig til at blive en del af holdet,” udtaler Frank Reisbøl.

Ansættelsen af Frank Reisbøl betyder samtidig, at Formueplejes investeringskomite formelt udvides fra fire til fem medlemmer. Fremover består den således af Leif Hasager (formand), Henrik Franck, Niels B. Thuesen og Søren Astrup – og Frank Reisbøl.