22. december 2020

Formuepleje Ejendomme runder 2020 af med flere investeringer

Af Kommunikationsafdelingen

Med købet af to ejendomme i hovedstadsområdet til i alt godt 350 millioner kroner er Formueplejes tre første ejendomsfonde nu i praksis fuldt investeret. ”Det er en vigtig milepæl for os, og nu handler det om at optimere driften i fondene, så investorerne i de tre fonde kan få det bedst mulige afkast,” oplyser ejendomsdirektør Kristian Voldsgaard.

Mens 2020 så småt går på hæld, har Formuepleje Ejendomme netop investeret i to ejendomme til henholdsvis Formuepleje Ejendomme 2 og Formuepleje Ejendomme 3. Dermed er Formueplejes tre første ejendomsfonde nu fuldt investeret.

”Det er et vigtigt skridt for os og for vores investorer. Nu handler det om, at vi skal optimere driften af de tre ejendomsfonde og gøre alt for at levere det bedst mulige afkast til vores investorer. Ikke mindst er vi meget glade for, at der er udsigt til, at vi er i stand til at levere det afkast, vi har stillet investorerne i udsigt,” fortæller Kristian Voldsgaard, direktør i Formuepleje Ejendomme.

De konkrete investeringer handler i fond 3 om en ejendom med 107 lejligheder i Ørestaden til en værdi af 330 millioner kroner.

Og i fond 2 drejer det sig om 22 lejligheder på Hundige Strandvej til en samlet pris på 76 millioner kroner.

”Det er en rigtig god måde at afslutte 2020 på, og der er tale om to attraktive ejendomsinvesteringer, der passer godt ind i vores investeringsstrategi, der handler om at gå efter nyere boligejendomme i attraktivt beliggende områder og begge til priser, som afspejler ejendommenes værdi,” fremhæver Kristian Voldsgaard.

Lave renter driver ejendomsmarkedet

Ejendomsmarkedet rummer p.t. nogle særlige kendetegn, og det hele er understøttet af de negative renter, som er med til at skabe nogle forhold finansielt set, som vi ikke har haft tidligere, udtaler Kristian Voldsgaard:

”Ejendomsmarkedet er drevet af de lave renter, og derudover er der mange penge, der skal investeres, og samtidig tendensen blandt lejerne, som kan tillade sig at kigge efter højere kvalitet. Det skaber et meget uforudsigeligt marked, og jeg tror ikke, at nogen havde forestillet sig, at ejendomsmarkedet ville udvikle sig, som det har gjort. Det gælder både priserne og de krav, der bliver stillet til boligerne, hvor det ikke længere kun er indretning og størrelse, der er afgørende, men også de omkringliggende faciliteter. Det stiller stigende krav til os, når vi som ejendomsinvestor skal finde egnede boliger.”

FAKTA OM FORMUEPLEJE EJENDOMME 1-3:

Formuepleje Ejendomme I’s ejendomsportefølje består af 148 boliger og 2 erhvervslejemål:

- Montagehalsvej 3-13, 2500 Valby, 66 boliger
- Finderupparken 3-9, 8000 Aarhus C, 77 boliger og 2 erhverv
- Marstrandsgade 24, 8000 Aarhus C, 5 boliger

Formuepleje Ejendomme II’s ejendomsportefølje består inden købet af Hundige Strandvej af 317 boliger:

- Emiliedalen 163-209, 8270 Højbjerg, 24 boliger
- Kirkegårdsvej 8-10, 8000 Aarhus C, 104 boliger + p-pladser 79 stk.
- Møllehaven, Grenåvej 795A m.fl., Skødstrup 8541, 21 boliger
- Vestergade 30, 8000 Aarhus C, 30 boliger
- Blomsterhaven 2, 8381 Tilst,  53 boliger
- Sigurdsgade 27 og 31, 2200 København N, 85 boliger