9. oktober 2020

Emission og indløsning tilbage på før-COVID-19-niveau

Vi har i den seneste periode set en forbedring i likviditeten. Formuepleje har derfor valgt at sænke det midlertidigt forhøjede indløsningsfradrag. Det betyder, at det midlertidigt forhøjede indløsningsfradrag ændres tilbage til det oprindelige i henhold til investoroplysningerne.

Emission og indløsning tilbage på før-COVID-19-niveau

Som følge af generel øget volatilitet på de finansielle markeder grundet COVID-19 har der været en midlertidig forhøjelse af det maksimale emissionstillæg og maksimale indløsningsfradrag i en række afdelinger. Den seneste periode er markedet faldet lidt mere til ro, hvorfor vi igen sænker de forhøjede indløsningsfradrag for udvalgte afdelinger. Alle afdelinger handler nu med samme emissionstillæg og indløsningsfradrag som før COVID-19

Det er vigtigt at understrege, at de ændrede emissionstillæg og indløsningsfradrag ikke er gået til Formuepleje, men derimod kun har skullet dække de øgede handelsomkostninger i fondene.