7. august 2020

Direktørskifte i Formuepleje Ejendomme

Kristian Voldsgaard tiltræder pr. 1. september som ny direktør i Formuepleje Ejendomme, idet den hidtidige direktør Bettina Movang efter to år i Formuepleje har valgt at takke ja til et job uden for Formueplejekoncernen.

Kristian Voldsgaard (41) har i en årrække været indehaver af Danbolig Aarhus City, som flere gange er kåret som Danmarks bedste ejendomsmægler. Derudover har han spillet en afgørende rolle i udviklingen af Aarhus’ nye bydel, Aarhus Ø, som med rekordfart har udviklet sig til en af byens mest attraktive boligområder.

Den nye direktørs primære opgave bliver at tage hul på et nyt kapitel for Formuepleje Ejendomme og føre forretningsområdet videre.

”Vi har fortsat store ambitioner på ejendomsmarkedet, og derfor har vi valgt at bruge situationen som en anledning til at tænke forretningsområdet igennem og lægge en ny strategi for, hvordan vi til fordel for vores kunder kan udvikle det endnu mere,” udtaler Søren Astrup, direktør i Formuepleje A/S.

Videreudvikling af Formuepleje Ejendomme

De høje ambitioner stiller naturligvis store krav til kompetencerne på ejendomsområdet, og derfor ser Søren Astrup frem til, at ejendomsfondenes investorer kommer til at nyde gavn af Kristian Voldsgaards kompetencer som direktør for ejendomsområdet i Formueplejekoncernen:

”Kristian har gennem sin karriere bevist, at han er blandt de bedste inden for sit felt, og han har gennem tiden opbygget et erfaringsgrundlag, som er svært at finde lignende hos nogen andre i branchen.  Kristian deler værdisæt med os i Formuepleje, hvor vi sætter transparens og interessefællesskab med investorerne højt på agendaen.”

Om sin ansættelse i Formuepleje udtaler Kristian Voldsgaard selv:

”Formuepleje har en tilgang til ejendomsinvestering, som tager udgangspunkt i kvalitet og interessefællesskab med kunderne. Derudover ser jeg det som en klar styrke, at der arbejdes med åbenhed – blandt andet i forhold til afkastforventningerne, hvor man tager afsæt i, hvad investorerne reelt kan forvente at få i hånden efter alle omkostninger. Jeg kan godt lide det ordentlige i, at man tager udgangspunkt i kunden og ikke blot stiller noget i udsigt, som ikke er realistisk, fordi der senere kommer en masse ekstraomkostninger oveni. Jeg mener, jeg kan genkende mig selv i den måde at arbejde på, og derfor ser jeg meget frem til at bidrage til den fortsatte udvikling af dette område i Formuepleje.”

Som erfaren ejendomsmægler har han været involveret i adskillige byggeprojekter landet over, herunder i København, og Kristian Voldsgaard er derfor også et kendt ansigt for Lone Bøegh Henriksen, der er et af de fire medlemmer i Formuepleje Ejendommes Advisory Board.

”Jeg har kendt Kristian i mange år, og jeg kender ham som dedikeret, ordentlig og fagligt kompetent. Derudover har han en evne til at se muligheder og udnytte de muligheder til at skabe vækst og værdi for sine kunder. De værdier, han står for, passer godt til Formuepleje, og jeg er sikker på, at Kristian med sin baggrund og store netværk inden for ejendomsbranchen kan bidrage til den fortsatte udvikling af Formuepleje Ejendomme. Jeg ser selv meget frem til samarbejdet,” siger Lone Bøegh Henriksen.

Tak til Bettina Movang

Søren Astrup sender samtidig en tak til Bettina Movang for hendes to år i spidsen for Formuepleje Ejendomme, der er Formueplejekoncernens yngste forretningsområde.

”Bettina kom til Formuepleje med stor erfaring og et kæmpe netværk, som i høj grad har været medvirkende til, at vi har kunnet indkøbe gode og velbeliggende ejendomme til vores ejendomsfonde. Bettina har spillet en stor rolle i forhold til at udvikle Formuepleje Ejendomme til det, det er i dag, og det skylder vi hende en stor tak for. Vi ønsker hende held og lykke på den videre færd,” slutter Søren Astrup.